Mijn Sollicitatie
Hey Nicole, zoals ik in het filmpje vertelde heb ik voor deze sollicitatie een website in WordPress gemaakt. Hieronder kun je in drie thema's mijn werkervaring nalezen. Mocht je nog vragen hebben dan kan je me altijd mailen op info@importantpeople.nl of bellen op 06 55 192 871.
Social, Site en Community
WEBWIJS
Webwijs is gespecialiseerd in het trainen van teams in het gebruiken van social media. Via Webwijs heb ik een aantal jaren trainingen gegeven bij verschillende gemeentes en diverse bedrijven. Deze trainingen spitsten zich toe op hoe werknemers social media konden inzetten om beter samen te werken en in contact te komen met klanten of burgers. Hierbij leerden we mensen gebruik te maken van de gratis online platforms en (veelal open source) tools.
ITbende
Bij de wekelijkse podcast “ITbende” ben ik een aantal jaren vast panellid geweest. Hierbij sprak ik met de andere panelleden over het laatste nieuws op IT gebied. Iedereen had zo zijn eigen specialiteiten en de mijne waren social media en disruptive technology. De podcast trekt elke week gemiddeld tussen de 700 en 1500 luisteraars. In de link hieronder kan je de uitzending van 26 juni jongstleden terugluisteren toen ik weer eens in de gelegenheid was om de uitzending bij te wonen.
GUUS.NET
Om het ministerie van Landbouw in haar taak te verlichten de boeren van beleidsinformatie te voorzien is guus.net opgestart. Om dit te doen heeft het ministerie toen een freelance-netwerk (wat nu Permanent Beta heet) gevraagd hieraan mee te werken. Hierbij heb ik meegewerkt aan het concept, waarin linksharing en social media centraal stonden. Samen met de webontwikkelaars zorgden we ervoor dat de site zo waardevol mogelijk werd voor de gebruikers. Door guus.net konden agrariërs zonder tussenkomst van de overheid makkelijk informatie vinden in de zeeën van regels in de landbouw. Guus.net is later (door de gigantische opkomst van netwerken zoals Facebook) overgegaan in netwerkplatteland.nl.
RABOBANK ROTTERDAM
Via het Rotterdamse project Dynamic Duo’s ben ik in contact gekomen met Ronald van Raaij, de huidige rayondirecteur van Rabobank Rotterdam. Samen met Ronald en de marketing afdeling ben ik in een pilotproject gaan verkennen hoe de Rabobank beter gebruik kan maken van social media. Door de verschillende medewerkers -die al veel contacten online en in de stad hadden- aan te sturen in hun gebruik van o.a Twitter kon de Rabobank veel gerichter en persoonlijker met online gestelde vragen omgaan. Een soort community management/webcare, maar dan vanuit de expertise van de medewerker en door gebruik van zijn eigen zakelijke netwerk.
IMPORTANT PEOPLE
Voor mijn eigen fotografiebedrijf ben ik actief op social media. Facebook en Instagram zijn uitermate geschikt om als fotograaf de aandacht te trekken. Voor de verkoop van mijn trouwreportages gebruik ik bij ads en post boosts gerichte keywords om aanstaande bruiden op mijn portfolio te wijzen. Om het verkeer naar mijn site beter te begrijpen en bewuste aanpassingen aan de websitestructuur te kunnen maken maak ik onder andere gebruik van Google Analytics.
De hands-on Digital Native
SALIH COMPUTERS
Op mijn twaalfde opende mijn vader zijn computerwinkel/internetcafé aan de Prinsegracht in Den Haag. Vanaf dat moment was ik elk weekend op het internet. We waren een van de eerste internetcafé’s in Den Haag en daardoor heb ik al heel jong heel veel geleerd over hoe digitale tools werken. Ik kon zelf pc’s samenstellen, een simpele website bouwen en gemakkelijk software leren gebruiken voor allerlei doeleinden. In deze winkel begon mijn leven als digital native.
WEBSITE IMPORTANT PEOPLE
Deze pagina staat op de website van mijn bedrijf Important People. Het design, de foto’s, het logo, alles heb ik zelf gemaakt. Ik vind het erg leuk om uit te zoeken hoe iets werkt, om iets zelf te kunnen maken. Dat zijn vaardigheden die in een digitaal tijdperk vaker van pas kunnen komen. Zo kan ik heel veel zaken zelf uitzoeken en oplossen. Voor mijzelf en voor de Schouwburg.
Daarnaast heb ik mijzelf leren programmeren in Python. Dat betekent dat ik bepaalde handelingen voor bijvoorbeeld de mediawand, social media of website kan automatiseren en daarmee meer tijd aan de creatieve taken van deze vacature kan besteden.
HANDIG MET SOFTWARE
Door mijn werk als fotograaf en filmmaker heb ik met veel verschillende creatieve softwarepakketten leren werken. Ik kan foto’s en video’s bewerken, maar om een stapje op de andere sollicitanten voor te hebben ben ik in mijn eigen tijd begonnen om met Watchout te leren werken. Dat vind ik gewoon leuk, iets nieuws leren. Mocht je het niet kennen, Watchout is de software die de content van de mediawand aanstuurt. Dat scheelt dus ook weer inwerktijd. Handig toch?
Foto, Video & Content
GERS MAGAZINE
Gers Magazine heeft in korte tijd een grote naam verworven in Rotterdam. Als vaste fotograaf bij Gers heb ik leren werken in een omgeving waar harde deadlines aan de orde van de dag zijn en elke keer weer topkwaliteit geleverd moet worden. Het heeft me ook een groot netwerk aan creatievelingen en Rotterdamse ondernemers opgeleverd. Daarbij denk ik dat mijn contacten bij en via Gers een grote bijdrage kunnen leveren aan mijn werk als content creative. Wat zou Gers bijvoorbeeld kunnen betekenen voor de mediawand?
FILM
En dan nog iets waar ik héél trots op ben, de twee films die ik met een high-speed camera heb geschoten. Samen met twee andere filmmakers heb ik “A brief crack of light” en “Wij jagen” gemaakt. De eerste film wordt al jaren elke dag vertoond op de mediawand en de tweede heeft het online gigantisch goed gedaan. We zijn verkozen tot “Staff Pick” op Vimeo en de film heeft ook diverse prijzen gewonnen, waaronder beste cinematografie (dat ben ik!) en beste muziek op het Eindhovens filmfestival. Ook is de film vertoond op Holland Doc.
IMPORTANT PEOPLE & DE ROTTERDAMSE SCHOUWBURG
Het beste bewaar ik voor het laatst, mijn fotografie! Als huisfotograaf van de Schouwburg heb ik duizenden foto’s gemaakt van de verschillende voorstellingen en randprogrammering. Dat wil ik graag blijven doen, maar in deze functie kan ik van nog meer waarde zijn. Als content creative kan ik passend beeld bedenken bij een media-uiting, als content producer kan ik het beeld zelf maken en als content manager kan ik zorgen dat o.a de site en social media een uniforme beeldstijl uitstralen. Ik zie deze vacature als een voortzetting van wat ik al doe en daarom hoop ik binnen deze functie te kunnen laten zien wat ik nog meer kan als beeldmaker.